Satsa på profilreklam
Profilreklam är ett väldigt enkelt koncept. Man trycker företagets namn/logo på allehanda ting och ser till att de hamnar i händerna på existerande eller potentiella kunder. I grund och botten är detta ett sätt att stärka företagets varumärke. Och det kan vara effektivt av flera olika anledningar.
Fysiska produkter i en digital värld
Vi arbetar i sådan stor utsträckning i en väldigt digitalt fokuserad värld med budskap som endast når ut i vissa situationer. Något man kan hålla i handen har här en förmåga att sticka ut och konstant göra andra uppmärksam på varumärket.
Billigare än mycket annan reklam
Investering i profilreklam är förhållandevis billig när man tittar på många andra marknadsföringskanaler. Och ju större order man lägger desto mer kan man driva ned priset.
Gåvor stärker relationer
Att ge bort profilreklam kan vara ett sätt att stärka relationen till mottagaren. Och studier har visat att det inte behöver vara något dyrt. Men var noga med att välja kvalitetsprodukter så de faktiskt håller för användning.
Praktiska produkter ger bäst effekt
Då profilreklam har som uppgift att öka medvetenheten av företagets varumärke vill man ju att de man ger produkterna till ska se dem så ofta som möjligt. Av denna anledning bör man välja praktiska saker som kommer till användning i vardagen.
Andra inlägg
- Hur specialanpassade utskriftslösningar förbättrar produktionslinjer
- Framtiden för global e-handel och dess påverkan på lokala marknader
- Så väljer du rätt utrustning för ditt konferensrum
- Framtidens karriärmöjligheter med en samhällsvetenskaplig utbildning
- Revolutionerande Teknologier - Framtidens E-handel
- De senaste teknikerna för professionell live streaming
- Att välja rätt PR-konsult för ditt företag
- Konsten att bygga relationer som räknas: Att nätverka som chef
- Bli mer enhetliga med profilprodukter
- Syns mer